Wielu właścicieli firm transportowych zastanawia się czy proces, który prowadzi do obniżenia podatku od środków transportowych wiąże się z dużą ilością formalności i poświęconego czasu. Wokół tematu zdążyło nagromadzić się już sporo mitów i zbędnych obaw. W rzeczywistości cały proces jest bardzo prosty i szybki do zrealizowania – pod warunkiem, że wie się jak to zrobić. 😉
Obniżaniem podatku od środków transportowych zajmujemy się od 2015 roku, umożliwiając to ponad 300 firmom transportowym z całej Polski. Dzięki wiedzy i doświadczeniu nie zajmuje nam to więcej niż 48 godzin – w tym potrzebujemy jedynie pół godziny czasu ze strony firmy, która się do nas zgłasza. W dzisiejszym artykule przybliżymy, jak wygląda cały proces, który należy przejść, aby płacić podatek po najniższych stawkach. Udowodnimy, że jest to niezwykle proste – wystarczą jedynie 4 kroki.
Opisane rozwiązanie dotyczy spółek, z wyjątkiem spółek cywilnych.
Zgodnie z ustawą spółka może płacić podatek w dowolnej gminie, w której posiada siedzibę lub oddział. Dlatego 1 krokiem jest wynajęcie biura i bazy transportowej, dzięki której firma zyskuje adres w taniej gminie, na którym zostanie powołany oddział.
Można się więc już domyśleć, że drugim krokiem jest powołanie oddziału i zgłoszenie go do KRS.
Kolejnym – już 3 krokiem jest przekazanie pojazdów do oddziału. Co ważne – nie wymaga to przerejestrowywania pojazdów, ani zmian licencyjnych. Na tym etapie sporządza się dokument – protokół, w którym znajdują się podstawowe informacje identyfikujące pojazdy oraz daty określające okres przebywania pojazdu w oddziale. Wraz z każdą zmianą taboru, jaka będzie zachodziła w przyszłości – protokół powinien być na bieżąco aktualizowany. Oznacza to, że dokupując pojazd do oddziału – dopisuje się go do listy. Natomiast sprzedając pojazd, należy zmieścić informację o dacie zbycia i wycofania z oddziału. Analogicznie, gdy pojazd zostaje czasowo wycofany z ruchu.
Ostatnim, 4 krokiem w całym procesie jest złożenie deklaracji podatkowych. Należy przygotować deklarację do obu gmin – zarówno do tej, gdzie dotychczas płacony był podatek, jak i do nowej – taniej gminy, gdzie podatek dopiero zamierzamy płacić. Dla ułatwienia można powiedzieć, że jest to wypisanie się z jednej i zapisanie się do drugiej gminy. Do pism dołączamy również oświadczenia, które wyjaśniają powstałą zmianę.
I to tyle – od tego momentu firmy zaczynają płacić podatek po najniższych stawkach, zamiast wciąż przepłacać. Zgłaszając się do nas – wszelkie niezbędne dokumenty, o których wspomnieliśmy przygotowujemy my, dlatego firmy nie muszą się o nic martwić, a cały proces jest szybki i maksymalnie uproszczony. Opiekujemy się firmą podczas całego okresu współpracy i chętnie służymy pomocą na każdym etapie. W razie jakichkolwiek problemów potrafimy skutecznie obronić nasze rozwiązanie – to sprawia, że właściciele firm mogą czuć się pewnie. I właśnie na tym nam zależy, ponieważ chcemy, aby zostali z nami na zawsze.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat podatku od środków transportowych śledź naszego bloga. A już teraz możesz poznać najważniejsze zagadnienia czytając ten wpis: Przykładowy post – Blog Cig podatek (cig-podatek.pl)